CÀTEDRA DE DRET IMMOBILIARI REGISTRAL "BIENVENIDO OLIVER"

PRESENTACIÓ

La Càtedra de dret Immobiliari i Registral "Bienvenido Oliver" té el seu origen en un acord de col·laboració entre l'Il·lustre Col·legi de registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles i diverses Universitats espanyoles amb l'objectiu de promoure l'estudi de Dret Immobiliari Registral per mitjà de l'organització conjunta d'activitats d'ensenyament i investigació.

Fruit d'aquest acord, han anat sorgint convenis específics amb les Universitats de València, Cardenal Herrera CEU, Còrdova i, des de juny de 2003, amb la Universitat d'Alacant.

El Conveni específic va ser signat pel llavors Excm. Rector de la Universitat d'Alacant, D. Salvador Ordoñez i el Degà autonòmic de l'Il·lustre Col·legi de Registradors de la Propietat, mercantils i de Béns Mobles de la Comunitat Valenciana, D. Vicente Carbonell, assignant-se el desenvolupament de tots els acords de col·laboració docent i investigadora al Departament de Dret Civil de la Universitat d'Alacant.

Entre aquests acords de col·laboració destaquen, entre uns altres, l'organització conjunta de cursos de postgrau i especialització, l'intercanvi de fons bibliogràfics, la realització de pràctiques en oficines registrals, o l'organització de congressos i cicles de conferències.

ACTIVITATS

CURSO 2017-2018

26 i 27 abril de 2018

JORNADES SOBRE "ÚLTIMES INCIDÈNCIES EN L'ÀMBIT DEL PRÉSTEC HIPOTECARI"

CURS 2015-2016

27 d'octubre de 2015

CONFERÈNCIA SOBRE "CONTROL DE TRANSPARÈNCIA I NO ABUSIVIDAD DELS PRÉSTECS HIPOTECARIS"

CURSO 2014-2015

7 de Novembre de 2014

ACTE ACADÈMIC D'OBERTURA DEL CURS 2014-2015 DE LA CÀTEDRA BIENVENIDO OLIVER

CURSO 2011-2012

25 març i 1 abril de 2011

ACTE ACADÈMIC D'OBERTURA DEL CURS 2011-12 DE LA CÀTEDRA BIENVENIDO OLIVER

CURS 2010-2011

18 de Novembre de 2010

ACTE ACADÈMIC D'OBERTURA DEL CURS 2010-2011 DE LA CÀTEDRA BIENVENIDO OLIVER

CURS 2009-2010

12 de Novembre de 2009

ACTE ACADÈMIC D'OBERTURA DEL CURS 2009-2010 DE LA CÀTEDRA BIENVENIDO OLIVER

CURS 2008-2009

12 de maig de 2009

JORNADA SOBRE HIPOTECA I PROTECCIÓ DEL CONSUMIDOR

Organitza:

• Deganat Autonòmic de l'Il·lustre Col·legi Nacional de Registradors de la Propietat i Mercantils d'Espanya.
  • Departament de Dret Civil de la Universitat d'Alacant

CURS 2007-2008

29 de maig de 2008

JORNADA SOBRE REGULACIÓ DEL MERCAT HIPOTECARI

Organitza:

• Departament de Dret Civil de la Universitat d'Alacant

18:30 h: "Situació actual del mercat hipotecari a Espanya"

D.GREGORIO MAYAYO CHUECA

President de l'Associació Hipotecària Espanyola

19:15 h: "Novetats introduïdes a propòsit de la Llei 41/2007, de 7 de desembre, de Regulació del Mercat Hipotecari"

D. JUAN ROCA GUILLAMÓN

Catedràtic de Dret Civil de la Universitat de Múrcia. President de Cajamurcia

SALÓ D'ACTES DE L'EDIFICI GERMÀ BERNÀCER

PRÁCTICUM

PRACTICUM II

• Taller sobre "Dret Immobiliari Registral i Registre de la Propietat I i II" (500244)

Contingut:Aconseguir que l'alumne es familiaritze amb els elements fonamentals del nostre sistema registral sobre béns immobles, manera de portar els Registres, relacions entre Registre de la Propietat i Cadastre, etc. En la segona part, es realitzarà el comentari i resolució de supòsits reals en els principals temes relacionats amb el Registre de la Propietat (Urbanisme; Dret de Família; Propietat Horitzontal, etc.) a partir de resolucions de la Direcció general dels Registres i del Notariado i de sentències del Tribunal Suprem

Valor: 1 crèdit cadascun.

Observacions: Ambdós tallers s'emmarquen dins de l'acord de col·laboració subscrit entre la Universitat d'Alacant i el Col·legi de Registradors de la Propietat d'aquesta Comunitat, la coordinació docent de la qual ha estat assignada al Departament de Dret Civil. El taller s'imparteix per Registradors de la Propietat en exercici i el seu contingut comprèn el maneig de documentació real extreta del Registre de la Propietat.

ENLLAÇOS D'INTERÈS

Col·legi de registradors de la Propietat i Mercantils d'Espanya