L'OAMI I LA UNIVERSITAT D'ALACANT SIGNEN UN ACORD PER A PARTICIPAR EN UN PROGRAMA DE PRÀCTIQUES EN MATÈRIA DE PROPIETAT INTEL·LECTUAL

S'oferiran estudis sota el segell Paneuropeo i millors expedients del Magister Lventinus de podran fer pràctiques en l'organisme europeu

Alacant, 1 d'abril de 2015

La Universitat d'Alacant, UA, i l'Oficina de l'Harmonització del Mercat Interior, OAMI, han subscrit aquest matí un memoràndum d'enteniment que els permetrà col·laborar en sensibilització i formació en matèria de propietat industrial i intel·lectual, dins del marc del Segell Panaeuropeo (Pa European Seal). Es tracta d'un programa de pràctiques remunerades en l'àrea de la propietat industrial i intel·lectual, en el qual actualment participen 13 universitats europees. Aquesta iniciativa, convocada a nivell internacional, va ser llançada per l'OAMI en 2014, amb la col·laboració de l'Oficina Europea de Patents (OEP).

A través d'aquest projecte, l'OAMI i l'OEP ofereixen 100 beques remunerades d'un any de durada als joves titulats universitaris europeus amb millor expedient, per a oferir-los l'oportunitat de construir el seu futur professional en un ambient multicultural. Aquestes pràctiques, a més d'estar dirigides a facultats de Dret i Enginyeria, també inclouen a universitats i facultats que imparteixen tot tipus d'ensenyament, des de música a història, ja que la propietat industrial i intel·lectual abasta múltiples àmbits. En el cas de la Universitat d'Alacant, els expedients es triaran d'entre els millors del Magister Lventinus, que podran realitzar les seues pràctiques en l'Oficina situada en la capital alacantina.

L'acte protocol·lari s'ha celebrat en el despatx rectoral i ha comptat amb la participació del president de l'OAMI, Antonio Campinos i del rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, així com de diferents representants d'ambdues institucions.

Campinos ha rememorat que abans d'iniciar la seua marxa en 1996, l'OAMI ja va signar un primer conveni amb la UA, amb el qual es va evidenciar el vincle existent entre ambdues institucions. De fet, el president de l'OAMI ha assegurat que dins de l'Oficina “hi ha molts col·legues que s'han format en la UA” i ha destacat “el caràcter pioner de la Universitat d'Alacant en formar part d'un projecte que va a permetre formar a més de 500 joves arribats de les millors universitats de tot el món”.

Per la seua banda, el rector ha traslladat l'agraïment de la comunitat universitària per la confiança dipositada per l'OAMI en la institució que lidera. “El component formatiu és essencial per a la nostra universitat i la nostra vocació europea, evident”, ha dit.

Els responsables de les institucions han coincidit que amb aquesta signatura s'obrin altres formes de col·laboració per a l'organització conjunta de tot tipus activitats formatives i divulgatives sobre propietat intel·lectual.

Departament de Dret Civil

Alacant (Spain)

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464